-Τριάντα
έξι χιλιάδες ευκαιρίες για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας και εγγυημένη
απασχόληση προσφέρει σε ανέργους ο ΟΑΕΔ μέσα στον Ιούλιο. Οι θέσεις θα
καλυφθούν στο πλαίσιο τριών νέων προγραμμάτων που ανακοίνωσε ο Οργανισμός και
αφορούν ανέργους όλων των ηλικιών, ακόμα και άτομα που βρίσκονται πλησίον της
σύνταξης.
-Οι
διαδικασίες για την έκδοση των αντίστοιχων προσκλήσεων έχει ήδη ξεκινήσει,
καθώς έχει καθοριστεί ο προϋπολογισμός του κάθε προγράμματος. Αναλυτικά, τα
προγράμματα που θα «τρέξουν» το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, αλλά και τα
προβλεπόμενα κονδύλια για την υλοποίησή τους, είναι τα ακόλουθα:
• Πρόγραμμα
απόκτησης εργασιακής εμπειρίας και ένταξης στην απασχόληση για 10.000 νέους
ηλικίας από 18 έως 24 ετών: συνολικός προϋπολογισμός 44 εκατ. ευρώ.
• Πρόγραμμα
απόκτησης εργασιακής εμπειρίας και ένταξης στην απασχόληση για 3.000 νέους
ηλικίας από 25 έως 29 ετών: προϋπολογισμός 13,2 εκατ. ευρώ.
• Πρόγραμμα
κατάρτισης, πιστοποίησης και εγγυημένης απασχόλησης ανέργων σε κλάδους αιχμής
της ελληνικής οικονομίας για 23.000 ανέργους ηλικίας από 29 έως 64 ετών:
προϋπολογισμός 112 εκατ. ευρώ.
-Δικαιούχοι
των προγραμμάτων είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ, των οποίων το δελτίο
ανεργίας είναι σε ισχύ, οι οποίοι εμπίπτουν στις ηλικιακές ομάδες κάθε
προγράμματος.
-Στο
μεταξύ, τον προσεχή Σεπτέμβριο και Οκτώβριο αναμένεται να ξεκινήσουν τέσσερα
ακόμα προγράμματα (σ.σ. τρία τον Σεπτέμβριο και ένα τον Οκτώβριο) για νέες
θέσεις εργασίας, υποστήριξης της απασχόλησης σε Κοινωνικές Συνεταιριστικές
Επιχειρήσεις για ανέργους και ΑμΕΑ και νεανικής επιχειρηματικότητας.
-Συγκεκριμένα,
το πρώτο από αυτά προβλέπει τη δημιουργία 10.000 θέσεων εργασίας στον ιδιωτικό
τομέα για ανέργους και ειδικές ομάδες ανέργων.
-Παράλληλα,
θα «τρέξουν» τα προγράμματα υποστήριξης της απασχόλησης για 1.575 ανέργους και
1.000 άτομα με ειδικές ανάγκες σε ΚοινΣΕΠ.
-Θα
ακολουθήσει -τον Οκτώβριο- το νέο πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας για
ανέργους νέους ηλικίας από 18 έως 29 ετών, το οποίο αφορά 11.000 νέους διαφόρων
ειδικεύσεων.
Το χρονοδιάγραμμα παρουσίασε η διοικήτρια
του ΟΑΕΔ Μαρία Καραμεσίνη.
|
-Οι
σχετικές ανακοινώσεις και τα χρονοδιαγράμματα παρουσιάστηκαν την περασμένη
εβδομάδα στο πλαίσιο της κοινής συνέντευξης Τύπου του υπουργού Εργασίας,
Γιώργου Κατρούγκαλου και της διοικήτριας του ΟΑΕΔ, Μαρίας Καραμεσίνη.
-Μεταξύ
άλλων, παρουσιάστηκε το νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας του Οργανισμού,
το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2016. Στόχος του Οργανισμού
είναι, μεταξύ άλλων, να αναδιαμορφώσει το μοντέλο προσφοράς και ζήτησης
εργασίας, να ενισχύσει την πολιτική του για την καταπολέμηση της ανεργίας και
να τονώσει την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση για τους νέους ανέργους.
-Η
κ. Καραμεσίνη παρουσίασε τις αλλαγές που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Εκανε
εκτενή αναφορά στην αναδιοργάνωση του ΟΑΕΔ, προκειμένου να εξυπηρετούνται τόσο
ο άνεργος πολίτης όσο και οι επιχειρήσεις. «Το σχέδιο αναδιοργάνωσης του ΟΑΕΔ
είναι έργο πολυεπίπεδο.
-Παρουσιάζουμε
τις κομβικές αλλαγές που έχουμε ήδη υλοποιήσει για την άμεση εξυπηρέτηση του
πολίτη: τηλεφωνικό κέντρο, διαδικτυακή πύλη και υπηρεσία υποδοχής στα ΚΠΑ».
Εξάλλου, οι πολίτες μπορούν πλέον να έχουν καλύτερη πρόσβαση στις υπηρεσίες του
και μέσω συσκευών τύπου tablet και smartphone.
-Ο
νέος ιστότοπος, ο οποίος λειτουργεί δοκιμαστικά από τον Απρίλιο, είχε σε
μηνιαία βάση 3.200.000 προβολές σελίδας από 350.000 χρήστες. «Εξασφαλίζει
καλύτερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
-Διαθέτει
αλληλένδετες μηχανές απλής ή σύνθετης αναζήτησης κενών θέσεων (για τους
αναζητούντες εργασία) και βιογραφικών (για τους εργοδότες). Καινοτομία του
αποτελεί η παροχή πρόσβασης σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών στις οποίες έχει
δυνητικά πρόσβαση ο χρήστης, ανάλογα με την κατηγορία συναλλασσόμενου στην οποία
ανήκει».
-Στο
μεταξύ, η διοικήτρια του ΟΑΕΔ παρουσίασε, επίσης, την νέα υπηρεσία τηλεφωνικής
εξυπηρέτησης (Call Center) που λειτουργεί από τις αρχές Μαΐου στον πενταψήφιο
αριθμό 11320. Το έμπειρο, όπως το χαρακτηρίζει, προσωπικό της υπηρεσίας παρέχει
στο κοινό πληροφορίες και οδηγίες ή παραπέμπει για εξειδικευμένη πληροφόρηση
στους αρμόδιους εκπροσώπους. Εξυπηρετεί δε κατά μέσο όρο 900 κλήσεις
καθημερινά, με μέσο όρο αναμονής σε κάθε κλήση τα 30’’ και μέσο χρόνο
εξυπηρέτησης τα 2’ και 30’’. Ετσι, η ουρά στα γκισέ των ΚΠΑ μπορεί να μειωθεί
κατά 60%.
-Από
την πλευρά του, ο υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος υπογράμμισε ότι «άμεση
προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί η ρύθμιση της εργασιακής ζούγκλας και της
αναστροφής της απορρύθμισης των τελευταίων ετών». Χαρακτήρισε την ενίσχυση του
ΟΑΕΔ ως βασική προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων αυτών, παράλληλα με την
επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων, στο πλαίσιο της επικείμενης
διαπραγμάτευσης για τα εργασιακά.
-
κατέληξε λέγοντας: «Η Ελλάδα πρέπει να επιστρέψει στην κανονικότητα, πρέπει να
επιστρέψει στο ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο».
KATEΡΙΝΑ ΚΥΡΙΤΣΗ
http://www.ethnos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου