Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017

Δελτίο Τύπου του Δημάρχου Δήμου Δοξάτου με τίτλο : «Η ανοχή μας σε φαινόμενα κακοδιοίκησης ήταν, είναι και θα είναι μηδενική»


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δημήτριος Δαλακάκης Δήμαρχος Δοξάτου:

«Η ανοχή μας σε φαινόμενα κακοδιοίκησης ήταν, είναι και θα είναι μηδενική»

-Εις απάντηση του χθεσινού Δελτίου Τύπου του άτυπου εκπροσώπου τύπου της ενωμένης αντιπολίτευσης σας παραθέτουμε ανεπεξέργαστη ολόκληρη την τοποθέτηση του Δημάρχου Δοξάτου Κου Δημητρίου Δαλακάκη όπως εκφράστηκε στην εν λόγω συνεδρίαση, δηλώνοντας για ακόμη μία φορά ότι η ανοχή μας σε φαινόμενα κακοδιοίκησης ήταν, είναι και θα είναι μηδενική.

 «Πριν απευθυνθώ για το συγκεκριμένο ζήτημα καλωσορίζω όλους τους παρευρισκόμενους. Να καλωσορίσω επίσης τα παιδιά, τα οποία είναι οι συμβασιούχοι, των οποίων η σύμβαση έχει παραταθεί μέχρι το 2017 και αναζητείται λύση και τα δεδουλευμένα καταρχάς αλλά και για τη νομιμοποίηση, εάν θέλετε, της παράτασης των συμβάσεων που πρέπει κάτι να γίνει οπωσδήποτε.

Θα ξεκινήσω, εάν και ξέρω ότι θα διακοπώ. Αυτό είναι απολύτως βέβαιο αλλά αυτά που είναι να πω θα τα πω είτε υπάρξει διακοπή είτε δεν υπάρξει διακοπή. Όπως άλλωστε συνηθίζω πάντοτε.

Ξεκινώντας, θα πρέπει κανείς να αντιληφθεί για να εκτιμήσει μια κατάσταση τι συμβαίνει σε ένα δήμο. Σίγουρα αυτό είναι πρωτόγνωρο και είναι απολύτως βέβαιο ότι σήμερα θα επιδοθεί ένα ψήφισμα εναντίον μου μέσα από το Δημοτικό συμβούλιο. Είναι κάτι το οποίο φυσικά είναι αναμενόμενο όπως πολύ εύστοχα είπε ο κος Παπάζογλου επειδή δεν υπάρχει εισήγηση και επειδή το ψήφισμα δεν είναι καν στον τίτλο του θέματος. Θα μπορούσα πολύ εύκολα να το αποφύγω, θα μπορούσα πολύ εύκολα να πω δεν υπάρχει εισήγηση εδώ. Ποια είναι η εισήγηση , τι  μας προτείνετε να κάνουμε; Αυτό που με ενδιαφέρει όμως είναι αυτά να ακουστούν εγώ θέλω να ακουστούν και  θέλω να καταγραφούν.

Σήμερα λοιπόν ειπώθηκαν πολλά. Ειπώθηκαν πολλά από συνδικαλιστές, από υπαλλήλους του Δήμου,από Δημοτικούς Συμβούλους, από τέως Δήμαρχο. Εγώ πρέπει να κάνω μια εξήγηση. Ξεκινώντας λοιπόν να πω καταρχάς δυο πράγματα, τα  οποία αφορούν εμένα διότι αν και ακούστηκαν κατηγορίες για τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και για άλλους Δημοτικούς Συμβούλους ενδεχομένως, εγώ παίρνω όλη αυτή την κατάσταση πάνω μου, όπως κάνω πάντοτε. Ποτέ δεν κρύφτηκα και ποτέ δεν θα κρυφτώ. Αυτό που ενδιέφερε καταρχάς εμένα, ήταν να μπορέσω να πάρω ένα δήμο του οποίου οι υπάλληλοι τα προηγούμενα χρόνια πληρώνονταν έναντι, γιατί δεν είχαν Ταμείο , να μπορέσω να διασφαλίσω τη βιωσιμότητα του ίδιου του Δήμου και το έκανα. Μετά από λίγο καιρό καταφέραμε αυτόν τον Δήμο να τον φτάσουμε σε ένα τέτοιο επίπεδο, τουλάχιστον οικονομικά, με καταθέσεις των 3.000,000€, όπως είπε ο κος Τσεντίδης πριν από ενάμισι μήνα σε σχετική ερώτηση του κου Χατζηλαζάρου. Τώρα έχουν ανέβει και θα ανέβουν λίγο ακόμη. Αυτή η προσπάθεια έχει αναγνωριστεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε κάθε περίπτωση όμως, και σε κάθε μου συνέντευξη λίγες είναι οι εξαιρέσεις, δεν θεωρώ ότι αυτό είναι ένα επίτευγμα της Δημοτικής Αρχής και μόνο, δεν θεωρώ ότι αυτό είναι ένα επίτευγμα δικό μου και μόνο. Πάντοτε ευχαριστώ τους υπαλλήλους και ευχαριστώ ακόμα και υπαλλήλους ατομικά για δικά τους επιτεύγματα και το κάνω δημόσια. Όταν έχεις  να διοικήσεις έναν οργανισμό όπως σε κάθε δουλειά υπάρχουν υπάλληλοι , οι οποίοι είναι καλοί, πολύ καλοί, και κάποιοι υπάλληλοι οι οποίοι δεν είναι τόσο καλοί. Το καλός ή κακός είναι υποκειμενική κρίση και ο καθένας μπορεί να κρίνει. Ποιο είναι λοιπόν το κριτήριο, τουλάχιστον το υποκειμενικό το δικό μου και πρέπει να το αναφέρω. Το Κριτήριο αυτό στηρίζεται φυσικά στο σκοπό που ήρθα να επιτελέσω ως Δήμαρχος. Αυτό το οποίο είπε από την αρχή και μάλιστα χαρακτηριστική ήταν η ομιλία του κου Χατζηλαζάρου, ο οποίος αντί να μιλήσει για τους υπαλλήλους μιλούσε για τον εαυτό του. Κάθε Σύμβουλος έβγαλε αυτό που ήθελε εναντίον μου να πει. Ήταν σαφέστατα εκτός θέματος αλλά εγώ διέκοπτα τον Πρόεδρο και ζήτησα ως παράκληση να αφήσει να μιλήσει ο καθένας. Το σημερινό είναι συνεννοημένο. Είναι Βέβαιο. Έρχομαι λοιπόν και ρωτώ. Γνωρίζω ότι εδώ καλοπροαίρετα έρχονται οι συνδικαλιστές και όχι κακοπροαίρετα. Κακοπροαίρετα θα ερχόταν εδώ ένας συνδικαλιστής από την Αθήνα ή τη Δράμα εάν ήξερε και προσπαθούσε να παραποιήσει μια πραγματικότητα. Εγώ πιστεύω και είμαι βέβαιος ότι έρχεστε καλοπροαίρετα και το παρατήρησα αυτό και από τον τρόπο ομιλίας σας. Υπάρχει εκφοβισμός μέσα στο Δήμο Δοξάτου υπαλληλικός; Ναι υπάρχει. Η απάντηση είναι ναι, αναμφισβήτητα ναι. Ο ίδιος προσωπικά έχω γίνει δέκτης πολλαπλών παραπόνων από υπαλλήλους του Δήμου μου για εργασιακό εκφοβισμό. Εκφοβισμό τον οποίο δυστυχώς τον έχουν επιχειρήσει και μπροστά στα μάτια μου κάποιοι συνάδελφοι τους. Για ότι λέω ως Νομικός ξέρω ότι πρέπει να το αποδεικνύω. Αυτό που λέω αποδεικνύεται και δεν αποδεικνύεται στα λόγια «μου είπε» αποδεικνύεται με έγγραφα. Καλά κάνατε και ήρθατε σήμερα εδώ πέρα. Να γνωρίζετε όμως ότι εδώ υπάρχει απειλή, υπάρχει εκφοβισμός, υπάρχουν ύβρεις, φαινόμενα ύβρεων. Ήρθατε καλοπροαίρετα.

Τις επόμενες ημέρες, τους επόμενους μήνες, ο Δήμος Δοξάτου θα σας απασχολήσει αλλά όχι ο Δήμαρχος, θα σας απασχολήσουν συνάδελφοι-υπάλληλοι αυτού του Δήμου. Εδώ υπάρχουν δυο κατηγορίες υπαλλήλων, και θα το πω αυτό απερίφραστα. ΘΑ σας πω ποιες είναι αυτές οι δυο κατηγορίες. Πριν το κάνω όμως αυτό θα συνεχίσω από εκεί που σταμάτησα, θα σταματήσω δηλαδή στην κρίση και στο τι σκοπό έχω εγώ.

Εξελέγην Δήμαρχος στην ηλικία των 33 ετών. Αυτά που είπα ότι θα κάνω προεκλογικά τα τηρώ μέχρι κεραίας. Το νούμερο ένα για μένα ήταν να απαλλαγεί ο Δήμος από φαινόμενα διαφθοράς, καραμπινάτα φαινόμενα διαφθοράς. Σε κάποια από αυτά τα φαινόμενα διαφθοράς ή κακοδιοίκησης ή πάρτε τα όπως θέλετε, δυστυχώς υπάρχουν υπόνοιες ότι υπάρχουν μπλεγμένοι υπάλληλοι. Όταν θέλει να παρανομήσει μια Δημοτική Αρχή δεν παρανομεί ποτέ μόνη της. Δεν θα πάω πολύ πίσω. Θα πάω δυο συμβούλια πριν, δυο μήνες πριν μάλλον. Σε αυτήν  εδώ την  αίθουσα, ζήτησα από το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο φυσικά και είναι απέναντι μου, να πιστώσουν τους λογαριασμούς των δικηγόρων γιατί είχα 52 υποθέσεις διαφθοράς.52 τις οποίες ήθελαν να γνωμοδοτήσει δικηγόρος, προκειμένου αυτός ο δικηγόρος, γνωμοδοτώντας να μας πει αν υπάρχει υπόθεση διαφθοράς ή όχι. Όχι για να καταθέσει μήνυση ο δήμος αλλά να γνωμοδοτήσει αν υπάρχουν υπόνοιες διαφθοράς. Το Δημοτικό Συμβούλιο αντί να αυξήσει το ποσό των δικηγόρων, όπως ζητήσαμε, το μείωσε. Εισηγητής αυτής της άποψης ήταν ο κος Χατζηλαζάρου, ο οποίος στο συγκεκριμένο Συμβούλιο δεν είχε δικαίωμα ψήφου γιατί οι περισσότερες αποφάσεις τον αφορούσαν. Μάλιστα ήταν τόσο προσυνεννοημένη η δουλειά που όταν πήγαμε Οικονομική Επιτροπή και αποφάσισα εγώ ο ίδιος να αντιμετωπίσω το αδιέξοδο λέγοντας ότι εγώ βάζω τα χρήματα από την τσέπη μου για την αμοιβή του Δικηγόρου. Ο κος Χατζηλαζάρου και ο κος Παπαδόπουλος ζήτησαν να με διευκολύνουν. Είπαν όχι Δήμαρχε , η απόφαση που θα λάβεις στην Οικονομική Επιτροπή είναι παράνομη και είναι παράνομη γιατί δεν έχει πιστώσεις. Κάποιοι ήθελαν να σταματήσω.

Σε αυτό τον Δήμο υπάρχουν εξαιρετικοί υπάλληλοι. Υπάρχουν υπάλληλοι, οι οποίοι εργάζονται πέρα από το ωράριο, πέρα από τις ώρες εργασίας στις οποίες πρέπει να χτυπήσουν την κάρτα τους και να φύγουν και δεν δουλεύουν υπερωριακά απλώς γιατί δουλεύουν υπερωριακά. Δουλεύουν παράγοντας πραγματικά. Αυτός ο Δήμος έχει στελέχη. Έχει στελέχη τα οποία θα μπορούσε να τα ζηλέψει οποιαδήποτε μεγάλη πολυεθνική του κόσμου. Οποιαδήποτε όμως. Έχει εργατοτεχνικό προσωπικό γιατί πάντα η συζήτηση, πάντα η συζήτηση δυστυχώς μένει μέσα στα γραφεία τι γίνεται. Έχει προσωπικό έξω το οποίο αγωνίζεται και αγωνίζεται σε άθλιες συνθήκες και όταν του ζητηθεί να είναι εκεί Κυριακή, είναι εκεί Κυριακή και δεν ζητάει υπερωρίες. Υπάρχουν κι αυτοί οι οποίοι είναι έξω και αυτοί οι οποίοι είναι έξω τρώνε τον μεγαλύτερο εκφοβισμό.

Αυτό το οποίο έχω εγώ να πω είναι το εξής: σκηνοθετήσατε σήμερα μια ωραία παράσταση και επιλέξατε ένα δημοτικό Συμβούλιο, στο οποίο Δημοτικό Συμβούλιο τα επόμενα δυο θέματα είναι να αντικατασταθούν τα Διοικητικά Συμβούλια του ΝΠΔΔ και της ΔΗ.Κ.Ε.ΔΗ.Δ..Διότι οι κύριοι που είναι στην παράταξη μου δεν κάνουν και κάνουν φυσικά την προηγούμενη Διοίκηση του κου Χατζηλαζάρου, μέσα βάζω και του κο Παπάζογλου, γιατί τότε μαζί ήταν και οι κύριοι προς τα κάτω, οι οποίοι ήταν μέσα στη δική μου παράταξη και πλέον ενώ είχαν σαν σημαία το καθάρισμα του Δήμου και την διαφθορά και αν υπάρχει ενοχή, την τιμωρία  των ενόχων, και πλέον δεν ψηφίζουν αυτά τα θέματα και θέλουν να αναλάβουν και εκείνοι τη διοίκηση. Κάνουν μαζί προϋπολογισμό .Έχετε συνεννοηθεί ήδη να πάρετε την Οικονομική Επιτροπή, να βγάλετε τον κο Σερέτη Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου , που θα γίνει σε ένα μήνα, θα πάρετε την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, θα πάρετε σήμερα το Νομικό Πρόσωπο, θα πάρετε την Κοινωφελή και νομίζετε ότι υπάρχει περίπτωση ποτέ να σταματήσω; Μας ζητάει ο κος Χατζηλαζάρου συνεννόηση. Σε αυτά τα ζητήματα καμία συνεννόηση. Σε θέματα κακοδιοίκησης και διαφθοράς καμία συνεννόηση. Μας λέτε γιατί να πάμε στο δικαστήριο; η κα Στυλίδου λέει γιατί να τιμωρήσουμε υπαλλήλους, δεν θα τιμωρήσουμε υπαλλήλους, γνωμοδότηση από δικηγόρο η υπόθεση αν πρέπει να κριθεί από αρμόδια ελεγκτικά όργανα να πάει στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα. Δεν είμαι εγώ ο εισαγγελέας ο οποίος θα βγάλω κατηγορητήριο. Δεν είμαι εγώ ο δικαστής ή το Πενταμελές Εφετείο Θράκης, το οποίο θα δικάσω και θα καταδικάσω κάποιον για απιστία. Δεν είμαι εγώ το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Διοίκησης. Αυτός ο Δήμος έχει έλλειμμα, έχει έλλειμμα 140.000€, επί διοίκησης του κου Χατζηλαζάρου, εδώ και 7 χρόνια, και ακόμα δεν έχουμε βρει ,ακόμη δεν έχουμε βρει που έχουν πάει εκείνα τα λεφτά, αγνοούνται. Αυτός ο Δήμος είχε Σχέδιο Πόλεως Δοξάτου 200.000€. Έπρεπε να υπάρχουν στα Ταμεία, και εμείς βρήκαμε ένα δήμο με 60.000€ Ταμείο Τακτικών. Υπάρχει εκεί ευθύνη; Υπάρχει ευθύνη αιρετού;Υπάρχει ευθύνη υπαλλήλου; ας γνωμοδοτήσει ένας Δικηγόρος και ας μας πεί όχι. Αυτός εδώ ο Δήμος λειτουργούσε επί 14 μήνες με Ταμείο Τακτικών μείον. Υπάρχει ευθύνη αιρετού; Υπάρχει ευθύνη υπαλλήλου; Αν υπάρχει ας γνωμοδοτήσει. Είναι κακό; Προφανώς και είναι κακό. Αν κάποιος θέλει να συγκρουστεί και δεν θα πω ατομικά, σε αυτά που είπανε οι υπάλληλοι του Δήμου, μου ζητήσανε και εμένα υπάλληλοι, άλλοι του Δήμου να είναι εδώ σήμερα και τους είπα όχι. Διότι δεν θέλω να μετατρέψω το δήμο σε ρινγκ. Αν και ο Δήμος έχει μετατραπεί σε εργασιακό ρινγκ. Όταν κάποιος δεν είναι Προϊστάμενος ,δεν σημαίνει ότι αξίζει λιγότερο από ένα Προϊστάμενο ή από έναν Διευθυντή. Όλα τα χέρια παράγουν το ίδιο και η αξία της εργασίας είναι μια, αρκεί να είναι αξία της εργασίας. Αρκεί να μην είναι λευκή απεργία. Δεν μπορεί  κάποιος να έρχεται στην Υπηρεσία στις 9 και να φεύγει στις 1. Ο άλλος να έρχεται στις 7 και να φεύγει στις 6.΄Και όταν ένας υπάλληλος που έρχεται 9 με 1 επί δυο χρόνια και το κάνει διαρκώς και του ζητάς να κάνει ένα πράγμα αυτονόητο να μην το κάνει για τον λόγο τον οποίον δεν κάνει. Αυτό ας το εξηγήσει ο ίδιος γιατί δεν το κάνει. Ως Δήμαρχος έχω επιδείξει απεριόριστη ανοχή .Το μόνο λάθος μου ποιο είναι; Αφού αναφέρθηκε λοιπόν. Όταν έβλεπα κάτι στα πειθαρχικά καλούσα κάποιον σε απολογία, δεν το τελείωνα. Λάθος μου. Λάθος μου. Κάλεσα υπαλλήλους σε απολογία και δεν  επέβαλλα ποινές εκτός από έναν. Το μεγαλύτερο λάθος μου ήτανε. Έλα φέρε την απολογία σου, να μην την κρίνω εγώ, εκτελεστική επιτροπή, να μην κρίνω εγώ, πειθαρχικό. Ας κρίνουν άλλοι. Καταλαβαίνω για ποιο λόγο συγκεκριμένα ‘άτομα σήμερα εδώ θέτουν αυτό το θέμα. Για να θέσουνε κώλυμα. Υπαλληλικός Κώδικας. Το γνωρίζετε άριστα. Κώλυμα προσωπικό σε εμένα για να μην μπορώ να διεξάγω πειθαρχικές διαδικασίες ως πειθαρχικός προϊστάμενος. Εγώ με τα παιδιά προσωπικό πρόβλημα δεν έχω. Απαιτώ από κάθε υπάλληλο του Δήμου να δουλεύει για τον Δήμο όχι για μένα. Τους επόμενους μήνες θα εκπλαγείτε όλοι σας. Προτού εκπλαγείτε και ομιλώ προς τους συνδικαλιστές κάντε και μια ερώτηση  και σε άλλους υπαλλήλους αυτού του Δήμου τι γίνεται. Αυτός ο Δήμος δεν έχει 5 υπαλλήλους, έχει 100.Η δική μας πορεία προς την κάθαρση είτε μείνουν 5 είτε 7 είτε 9 θα συνεχίσει και θα ολοκληρωθεί. Διότι αυτό πρέπει να κάνουμε, για αυτό είμαστε εδώ. Αν ήμουν εδώ και ήμουν για την καρέκλα μου, ήξερα πολλούς τρόπους να την κρατήσω όπως και την πλειοψηφία μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Δεν την Θέλω αυτήν την πλειοψηφία, δεν με ενδιαφέρει αυτή η πλειοψηφία ούτε με ενδιαφέρει κε Χατζηλαζάρου να κάνω συνεννόηση μαζί σας. Γι΄αυτά τα θέματα καμία συνεννόηση. Αν έχετε κ κάποια ευθύνη θα την κρίνει ο εισαγγελέας, αλλά εγώ την υπόθεση είτε μου το απαγορεύετε να το κάνω σαν Δήμαρχος και σαν Δήμος είτε όχι εγώ θα το στείλω ούτως ή άλλως. Αν κάποιος έχει κάνει κάτι και πρέπει να το πληρώσει να είστε βέβαιοι ότι θα το πληρώσει. Πριν έρθω εγώ σε αυτή τη θέση ένα πράγμα έκανα ως Δικηγόρος, κυνηγούσα υποθέσεις διαφθοράς. Εάν κάτι ξέρω να κάνω ως Νομικός είναι αυτό. Δεν θα παραγνωρίσω ποτέ την αξία της εργασίας οποιουδήποτε υπαλλήλου μου. Δεν θα σταματήσω να την αναγνωρίζω αυτή δημόσια. Θα σταματήσω να κάνω υπομονή σε αναξιοπρεπείς συμπεριφορές όχι προς εμένα μόνο αλλά και σε άλλους υπαλλήλους του Δήμου, σε άλλα στελέχη του Δήμου. Το Bulling θα σταματήσει. Αυτό που είναι να γίνει τους επόμενους μήνες θα γίνει και ότι θα υπάρξουν εκπλήξεις, θα υπάρχουν πολλές εκπλήξεις.

Κατόπιν όλων τούτων ,για να μη σας κουράζω προς έτι, παρακαλώ Πρόεδρε να εισηγηθείτε προς το Συμβούλιο, του ψηφίσματος και όποιος Δημοτικός Σύμβουλος  θέλει να τα υιοθετήσει, ήδη ξέρω τι θα ψηφίσετε, να μην κοροϊδευόμαστε, ψηφίστε το, δεν με ενοχλεί.

Πάντοτε η αλήθεια λάμπει και η αλήθεια έρχεται».

Από το Γραφείο Δημάρχου


Δεν υπάρχουν σχόλια: