-Εκδόθηκε
η απόφαση για την έναρξη του προγράμματος που θα προκηρύξει ο ΟΑΕΔ για τις 10.000 προσλήψεις ανέργων
ηλικίας από 55 έως 67 ετών στο δημόσιο και τους δήμους της χώρας.
-Σκοπός
του προγράμματος που θα προκηρύξει ο ΟΑΕΔ είναι η δημιουργία 10.000 νέων
θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης, για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων,
ηλικίας 55 έως 67 ετών.
-Το
πρόγραμμα απευθύνεται σε επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμούς του
δημοσίου τομέα, και επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου
βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του ν. 3852/2010, οι οποίες ασκούν τακτικά
οικονομική δραστηριότητα.
-Ως
ποσό επιχορήγησης ορίζεται το 50% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού
κόστους του ωφελούμενου με ανώτατο όριο τα 600 ευρώ μηνιαίως. Για κάθε ημέρα
απασχόλησης λιγότερη των 25 ημερών το ανωτέρω μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, όπως
διαμορ-φώνεται κάθε φορά, μειώνεται κατά 1/25.
-Στο
μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος συμπε-ριλαμβάνονται οι ακαθάριστες
πραγματικές μηνιαίες αποδοχές και οι εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη.
-Για
την πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων, η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται στους
δώδεκα (12) μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους δώδεκα (12) μήνες, ύστερα
από αίτηση που θα υποβάλλει η δικαιούχος επι-χείρηση εντός τριάντα (30)
ημερολογιακών ημερών από τη λήξη του 12μηνου απασχόλησης.
Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής
Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής
-Δικαιούχοι
είναι οι επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του Δημόσιου τομέα, και οι
επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (Δήμων και
Περιφερειών) του ν. 3852/2010, οι οποίες ασκούν τακτικά οικονομική
δραστηριότητα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη μίας επιχείρησης στο
πρόγραμμα είναι να μην έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού της κατά τη
διάρκεια του τριμήνου πριν την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης
(ημερολογιακά). Ως μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της
ημερομηνίας υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης θεωρείται:
α.
η καταγγελία της σύμβασης εργασίας,
β.
η αλλαγή του καθεστώτος απασχόλησης από πλήρη σε μερική ή σε εκ περιτροπής
απασχόληση.
-Σε αυτές τις περιπτώσεις, η επιχείρηση προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα πρέπει να καλύψει τη μείωση έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα.
-Σε αυτές τις περιπτώσεις, η επιχείρηση προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα πρέπει να καλύψει τη μείωση έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα.
-Σε
περίπτωση που η επιχείρηση έχει προβεί σε μείωση του προσωπικού της αλλά έχει
προβεί σε προγενέστερη νέα πρόσληψη υπαλλήλου, μέσα στον ίδιο μήνα που έχει
λάβει χώρα η μείωση, μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα. Η ανωτέρω δέσμευση
ισχύει και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης
μέχρι την ημερομηνία ένταξης της επιχείρησης στο πρόγραμμα.
-Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης:
-Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης:
α.
η καταγγελία σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιο-δότησης,
β.
η καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου (πριν τη λήξη της)
που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο που αφορά στον εργαζόμενο (μήνυση για αξιόποινη
πράξη),
γ. η λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου,
γ. η λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου,
δ.
η οικειοθελής αποχώρηση,
ε.
η φυλάκιση και ο θάνατος.
-Για
όλα τα παραπάνω, οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσκομίσουν τα απαραίτητα
δικαιολογητικά.
-Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας.
-Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ισχύουν και για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μετά από μεταβίβαση ή αλλαγή νομικής μορφής ή διάλυση και επαναλειτουργία στον ίδιο ή σε άλλο χώρο με το αυτό αντικείμενο δραστηριότητας.
Δεν εντάσσονται:
α.
Όσες επιχειρήσεις του δημοσίου τομέα, όπως αυτός ορίζεται με το άρθρο 51 του ν.
1892/1990 και επιχειρήσεις του πρώτου και δεύτερου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης
(Δήμων και Περιφερειών), δεν ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα.
β. Όσες επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του Δημόσιου τομέα που εξ υπαρχής δεν είχαν υπαχθεί στον Δημόσιο Τομέα.
β. Όσες επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του Δημόσιου τομέα που εξ υπαρχής δεν είχαν υπαχθεί στον Δημόσιο Τομέα.
γ.
Όσες επιχειρήσεις, εταιρείες, φορείς και οργανισμοί έχουν εξέλθει από τον
έλεγχο του Δημόσιου τομέα κατόπιν ειδικών διατάξεων.
δ.
Τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, που εξαιρέ-θηκαν από τον Δημόσιο Τομέα, με
νομοθετική ρύθμιση, ή όσα, από τη σύσταση τους, δεν υπήχθησαν σε αυτόν.
ε. Τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου Δημοσίου χαρακτήρα και σκοπού, που «εξήλθαν» από τον Δημόσιο Τομέα, με νομοθετική ρύθμιση, ή όσα ρητά εξαιρέθηκαν, κατά τη σύσταση τους, από αυτόν.
ε. Τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου Δημοσίου χαρακτήρα και σκοπού, που «εξήλθαν» από τον Δημόσιο Τομέα, με νομοθετική ρύθμιση, ή όσα ρητά εξαιρέθηκαν, κατά τη σύσταση τους, από αυτόν.
στ.
Οι ανώνυμες εταιρείες του Δημοσίου που εξ υπαρχής δεν υπήχθησαν στο Δημόσιο
Τομέα, καθώς και οι Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.), που
«εξήλθαν» από τον Δημόσιο Τομέα, αν και οι Δημόσιες Αρχές ασκούν σε αυτές,
άμεσα ή έμμεσα, καθοριστική επιρροή.
ζ.
Οι ανώνυμες εταιρείες παροχής υπηρεσιών ή παρα-γωγής αγαθών γενικότερου
οικονομικού συμφέροντος, οι οποίες εξήλθαν από τον έλεγχο του Δημοσίου ή
ουδέποτε υπήχθησαν σε αυτό και δεν αποτελούν Δημόσιες Επιχειρήσεις.
η. Τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μη Δημόσιου χαρακτήρα, αλλά κοινωφελούς σκοπού, καθώς και τα νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου διεθνούς χαρακτήρα (ελληνικοί φορείς διεθνούς χαρακτήρα), τα οποία ασκούν έργο γενικότερης σημασίας και για τα οποία εκδηλώνεται η άσκηση του δικαιώματος εποπτείας του κράτους.
η. Τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μη Δημόσιου χαρακτήρα, αλλά κοινωφελούς σκοπού, καθώς και τα νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου διεθνούς χαρακτήρα (ελληνικοί φορείς διεθνούς χαρακτήρα), τα οποία ασκούν έργο γενικότερης σημασίας και για τα οποία εκδηλώνεται η άσκηση του δικαιώματος εποπτείας του κράτους.
Θ.
Οι ακόλουθες Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμοί, οι οποίες ευρίσκονται εκτός
του δημοσίου τομέα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 1 και το άρθρο 15 του ν.
3429/2005 (314 Α'):
αα)
Οι εισηγμένες σε χρηματιστήριο ανώνυμες εταιρείες, εφόσον το Δημόσιο ή άλλα
νομικά πρόσωπα του Δημόσιου τομέα συμμετέχουν στο μετοχικό τους κεφάλαιο, με οποιοδήποτε
ποσοστό συμμετοχής.
ββ)
Οι συνδεδεμένες, με τις εισηγμένες σε χρηματιστήριο επιχειρήσεις, ανώνυμες
εταιρείες.
γγ) Οι ανώνυμες εταιρείες, για τις οποίες έχει εκδοθεί απόφαση έναρξης διαδικασιών αποκρατικοποίησης
ι. Επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.
κ. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς, στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο καν. 1407/2013 (παρ. 1 του άρθρου 1).
γγ) Οι ανώνυμες εταιρείες, για τις οποίες έχει εκδοθεί απόφαση έναρξης διαδικασιών αποκρατικοποίησης
ι. Επιχειρήσεις εις βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.
κ. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τομείς, στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο καν. 1407/2013 (παρ. 1 του άρθρου 1).
λ.
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας (στην πρωτογενή
αλιεία και στην υδατοκαλλιέργεια).
μ. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρω-τογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων.
ν. Οι εποχικές επιχειρήσεις για την πρόσληψη επιχο-ρηγουμένων ως εποχικό προσωπικό τους. 2. Ωφελούμενοι
μ. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρω-τογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων.
ν. Οι εποχικές επιχειρήσεις για την πρόσληψη επιχο-ρηγουμένων ως εποχικό προσωπικό τους. 2. Ωφελούμενοι
-Ωφελούμενοι είναι άτομα ηλικίας 55-67
ετών που θα προσληφθούν από τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα,
εγγεγραμμένοι στο Μητρώο ανέργων των Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, για χρονικό διάστημα
τουλάχιστον άνω των δώδεκα (12) μηνών.
Οι ωφελούμενοι οφείλουν:
α)
να είναι μακροχρόνια εγγεγραμμένοι στο Μητρώο ανέργων των Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ,
ηλικίας 55-67 ετών (να έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος και το 67ο έτος της
ηλικίας τους αντίστοιχα) κατά την υπόδειξη τους από το αρμόδιο ΚΠΑ2 και μέχρι
την πρόσληψή τους.
β) να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και να διαθέτουν συμπλη-ρωμένο ΑΣΔ.
β) να έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και να διαθέτουν συμπλη-ρωμένο ΑΣΔ.
γ)
να είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες κρατών- μελών της Ε.Ε. (ν. 2431/1996),
Βορειοηπειρώτες, ομογενείς και ομο-γενείς που προέρχονται από την
Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο, χωρίς να απαιτείται
πιστο-ποιητικό ελληνικής ιθαγένειας, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητα τους ως
Ελλήνων κατά το γένος και τη συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (ν.δ.
3832/1958).
Για
τους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. απαιτείται η γνώση της ελληνικής γλώσσας σε
βαθμό επαρκή για την άσκηση των καθηκόντων του οικείου κλάδου, η οποία
αποδεικνύεται με πιστοποιητικό ελληνομάθειας (ν. 2413/1996 άρθρο 10 παρ. 1) που
χορηγείται από το Κέντρο ελληνικής γλώσσας: α) ΥΠΕΠΘ Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ.
151 80 Αθήνα, τηλ. 210-34 43 384 και β) Καραμα-ούνα 1, Πλ. Σκρα, Τ.Κ. 551 32
Θεσσαλονίκη, τηλ. 2310- 459 101 των κατωτέρω επιπέδων: Α' ΕΠΙΠΕΔΟ/ Α2 ΕΠΙΠΕΔΟ
(Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Υ.Ε.).
Β'
ΕΠΙΠΕΔΟ/ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Δευ-τεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Δ.Ε.) μη Διοικητικού Προσωπικού ή και Εργατοτεχνικού Προσωπικού.
Γ'
ΕΠΙΠΕΔΟ/ Β2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) και
Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), μη Διοικητικού Προσωπικού και για την
Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Διοικητικού Προ-σωπικού.
Δ'
ΕΠΙΠΕΔΟ/ Π ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.): Για την Κατηγορία Πα-νεπιστημιακής (Π.Ε.) και
Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.
-Επίσης,
αποδεικνύεται με αντίστοιχο πιστοποιητικό του Σχολείου της Ελληνικής Γλώσσας
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Πανεπιστημιούπολη, Θεσσαλονίκη,
Τ.Κ. 54006, τηλ.: 2310/997571-72-76) το οποίο χορηγείται ύστερα από σχετική
εξέταση του υποψηφίου ή από άλλη σχολή ή σχολείο ελληνικής γλώσσας.
-Όσοι
απέκτησαν την ελληνική ιθαγένεια με πολιτο-γράφηση δεν μπορούν να προσληφθούν
πριν από τη συμπλήρωση ενός (1) έτους από την απόκτηση της μέχρι την ημερομηνία
λήξης της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων.
-Δικαιούνται
να είναι υποψήφιοι και όσοι απέκτησαν την ελληνική ιθαγένεια με πολιτο-γράφηση,
αλλά δεν έχει παρέλθει έτος από την απόκτηση της εφόσον μέχρι την απόκτηση της
ήταν υπήκοοι κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
δ)
Κατά τη διαδικασία της πρόσληψης τους από την δικαιούχο επιχείρηση:
αα)
να μην έχουν καταδικαστεί για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή,
υπεξαίρεση (κοινή ή στην υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία
δικηγόρου, δωροδοκία, καταπίεση, απιστία περί την υπηρεσία, παράβαση
καθήκοντος, καθ' υποτροπή συκοφαντική δυσφήμηση, καθώς και για οποιοδήποτε
έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οι-κονομικής εκμετάλλευσης της
γενετήσιας ζωής.
ββ)
να μην είναι υπόδικοι που έχουν παραπεμφθεί με τελεσίδικο βούλευμα ή κατ' άλλον
νόμιμο τρόπο (άρθρο 43 του ν. 4319/2013) για κακούργημα ή για πλημμέλημα της
περίπτωσης α, έστω και αν το αδίκημα αυτό έχει παραγραφεί.
γγ)
να μην έχουν στερηθεί λόγω καταδίκης τα πολιτικά τους δικαιώματα και για όσο
χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή.
δδ)
να μην τελούν υπό στερητική δικαστική συμπα-ράσταση (πλήρη ή μερική), υπό
επικουρική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές
καταστάσεις.
εε)
να μην έχουν απολυθεί από θέση δημόσιας υπηρεσίας ή Ο.Τ.Α. ή άλλου Νομικού
Προσώπου του Δημόσιου τομέα, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής
παύσεως ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο, οφειλόμενο
σε υπαιτιότητα του εργαζομένου, αν δεν παρέλθει πενταετία από την απόλυση.
στστ) Προκειμένου για ειδικότητες βοηθητικού ή ανει-δίκευτου προσωπικού, εξαιρούνται από το κώλυμα οι υποψήφιοι που έχουν εκτίσει την ποινή ή τα μέτρα ασφα-λείας που τους έχουν επιβληθεί, έχουν αρθεί ή έχουν απολυθεί υπό όρους. Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή για άτομα που: αα) τυχόν τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις
του ν. 2643/1998.
στστ) Προκειμένου για ειδικότητες βοηθητικού ή ανει-δίκευτου προσωπικού, εξαιρούνται από το κώλυμα οι υποψήφιοι που έχουν εκτίσει την ποινή ή τα μέτρα ασφα-λείας που τους έχουν επιβληθεί, έχουν αρθεί ή έχουν απολυθεί υπό όρους. Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή για άτομα που: αα) τυχόν τοποθετούνται αναγκαστικά με τις διατάξεις
του ν. 2643/1998.
ββ)
θα προσληφθούν στο πλαίσιο ένταξης της επιχείρησης σε οποιοδήποτε άλλο καθεστώς
ενίσχυσης για την κάλυψη σχετικών συμβατικών της υποχρεώσεων, π.χ. επενδυτικό
σχέδιο, το οποίο επίσης επιχορηγεί το μισθολογικό ή/και το μη μισθολογικό
κόστος για τα άτομα αυτά,
γγ)
θα προσληφθούν από τους δικαιούχους εργοδότες, προκειμένου να διαθέσουν τις
υπηρεσίες τους σε άλλον εργοδότη (δευτερογενής ή έμμεσος εργοδότης).
δδ)
θα απασχοληθούν με μίσθωση - σύμβαση έργου ή έμμισθη εντολή.
εε)
δεν θα απασχοληθούν με συμβάσεις μισθωτής εξαρτημένης εργασίας, σύμφωνα με την
κείμενη εργατική νομοθεσία.
στστ)
που προσελήφθησαν από την επιχείρηση μετά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.
Επισημαίνεται ότι οι μακροχρόνια άνεργοι δεν υπο-βάλλουν οι ίδιοι αίτηση, αλλά υποδεικνύονται με συστατικό σημείωμα από την αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) σύμφωνα με όσα ορίσει η Δημόσια Πρόσκληση. Ως αρμόδια Υπηρεσία ορίζεται η υπηρεσία (ΚΠΑ2) έκδοσης της εγκριτικής απόφασης.
Επισημαίνεται ότι οι μακροχρόνια άνεργοι δεν υπο-βάλλουν οι ίδιοι αίτηση, αλλά υποδεικνύονται με συστατικό σημείωμα από την αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) σύμφωνα με όσα ορίσει η Δημόσια Πρόσκληση. Ως αρμόδια Υπηρεσία ορίζεται η υπηρεσία (ΚΠΑ2) έκδοσης της εγκριτικής απόφασης.
Διαδικασία υπαγωγής
δικαιούχων
-Μετά
τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος οι επιχειρήσεις του
δημοσίου τομέα, όπως αυτός ορίζεται με το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 και
επιχειρήσεις του πρώτου και δεύτερου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμων και
Περιφερειών) που διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ
και που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις,
υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής- εντολή κενής θέσης- υπεύθυνη δήλωση, η
οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr) και την
αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων (http:// ait.oaed.gr/)
στο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2, που βρίσκεται στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η
επιχείρηση, επιλέγοντας από τη σχετική στήλη.
-Στην
περίπτωση που η επιχείρηση επιθυμεί να επιχο-ρηγηθεί για άτομο που θα
απασχολήσει σε υποκατάστημα της, τότε η ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλεται στο
αρμόδιο ΚΠΑ2 του υποκαταστήματος της επιχείρησης.
-Στην
περίπτωση που οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις δεν είναι πιστοποιημένοι χρήστες
στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, εγγεγραμμένοι χρήστες στο Πληροφορικό
Σύστημα (portal) του Οργανισμού θα πρέπει να επισκεφτούν την Υπηρεσία του ΟΑΕΔ
(ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η έδρα της επιχείρησης για την
παραλαβή κλειδαρίθμου προκειμένου στη συνέχεια να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση
για την υπαγωγή στο ανωτέρω πρόγραμμα, προσκομίζοντας το καταστατικό της
επιχείρησης από όπου θα προκύπτει η μετοχική ή/και εταιρική σύνθεση της καθώς
και το ΑΦΜ της επιχείρησης.
-Η
ανωτέρω διαδικασία μπορεί να διενεργηθεί από νόμιμα εξουσιοδοτημένο πρόσωπο.
-Εάν η επιχείρηση διατηρεί υποκαταστήματα τότε κατά την έκδοση του κλειδαρίθμου θα πρέπει να δηλώνονται και να καταχωρίζονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία (δ/νση, τηλ., email, ΑΦΜ κ.λπ.) κάθε υποκαταστήματος της.
-Εάν η επιχείρηση διατηρεί υποκαταστήματα τότε κατά την έκδοση του κλειδαρίθμου θα πρέπει να δηλώνονται και να καταχωρίζονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία (δ/νση, τηλ., email, ΑΦΜ κ.λπ.) κάθε υποκαταστήματος της.
Η
ηλεκτρονική αίτηση της επιχείρησης επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης, σύμφωνα με το
άρθρο 8 του ν. 1599/1986 όσον αφορά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται και
αναφέρονται σε αυτήν.
-Η
επιχείρηση φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής
της αίτησης. Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της
ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που θα οριστούν στην οικεία πρόσκληση. Η
ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από την επιχείρηση στην ηλεκτρονική
αίτηση επισύρει τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία και δεν είναι δυνατή η
εξέταση τυχόν αντιρρήσεων της. Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς
τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της από τα Πληροφοριακά
Συστήματα(Π.Σ,) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ - ΟΑΕΔ- ΕΦΚΑ) του Υπουργείου
Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, της ΓΓΠΣ και του
ΕΦΚΑ.
-Σε
περίπτωση που μια επιχείρηση ή ένα υποκατάστημα επιχείρησης έχει υποβάλει
αίτηση και θελήσει να την τροποποιήσει/διορθώσει, τότε μπορεί να υποβάλει
ηλεκτρονικά νέα αίτηση, η οποία θα ισχύει εφεξής, ακυ-ρώνοντας κάθε
προηγούμενη. -Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης
χρηματοδότησης η επιχείρηση λαμβάνει αποδεικτικό με αριθμ. πρωτ. και ημερομηνία
υποβολής.
-Μετά
την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης χρηματοδότησης το Γραφείο Απασχόλησης της
αρμόδιας Υπηρεσίας προβαίνει εντός τριάντα (30) εργάσιμων ημερών στην
αξιολόγηση τους αναφορικά με την πληρότητα ή μη των όρων και προϋποθέσεων
ένταξης στο ανωτέρω πρόγραμμα.
-Αρμόδιο
όργανο για την έγκριση της αξιολόγησης και την ένταξη ή μη των δικαιούχων
επιχειρήσεων είναι ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας, μετά από εισήγηση του
Γραφείου Απασχόλησης.
-Η
αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης των δυ-νητικά δικαιούχων είναι άμεση και
λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος υποβολής τους, η πληρότητα των στοιχείων που
δηλώθηκαν. Η αξιολόγηση των αιτήσεων χρηματοδότησης ανατίθεται από τον
Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ΟΑΕΔ σε υπαλλήλους του Γραφείου Απασχόλησης, οι
οποίοι εξετάζουν την τυχόν ύπαρξη αποκλίσεων ανάμεσα στα στοιχεία της
υποβαλλόμενης αίτησης και στα στοιχεία που εξήχθησαν καθώς και την τήρηση των
όρων και προϋποθέσεων της παρούσας (έλεγχος είδους επι-χειρηματικής
δραστηριότητας, μείωση προσωπικού σώρευσης και τήρησης κανόνων περί κρατικών
ενισχύσεων). Επίσης προβαίνουν, εφόσον απαιτείται, στον έλεγχο των αναφερόμενων
στην ηλεκτρονική αίτηση της επιχείρησης από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.)
του ΟΑΕΔ, το ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ - ΟΑΕΔ- ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής
Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, της Γ.Γ.Π.Σ., του ΕΦΚΑ και του Υπουργείου
Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (όσον αφορά στις περιπτώσεις των
πολιτών τρίτων χωρών και των ομογενών).
-Το
αποτέλεσμα της αξιολόγησης ελέγχεται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας του
Γραφείου Απασχόλησης (ΚΠΑ2), ο οποίος εκδίδει τη σχετική απόφαση (απόφαση ένταξης
ή απορριπτική απόφαση).
-Στη
συνέχεια το αρμόδιο τμήμα ενημερώνει τον δικαι-ούχο καθώς και το Γραφείο
Παρακολούθησης Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης περιοχής αρμοδιότητας του
δικαιούχου σε περίπτωση εγκριτικής απόφασης. Όπου δεν υφίσταται Γραφείο
Απασχόλησης τη διαδικασία αξιολόγησης της αίτησης χρηματοδότησης διεκπεραιώνει
το Γραφείο Ενεργητικών Πολιτικών Απασχόλησης του αρμόδιου ΚΠΑ2 στο οποίο έχει
υποβληθεί η αίτηση υπαγωγής.
-Στην
περίπτωση έκδοσης εγκριτικής απόφασης, προσδιορίζεται ο ακριβής αριθμός των
ατόμων για τα οποία αιτείται και δικαιούται να επιχορηγηθεί η επιχείρηση,
σύμφωνα με τα στοιχεία της αίτησης υπαγωγής που έχει υποβάλει η επιχείρηση όπως
π.χ. ο αιτούμενος αριθμός ατόμων (νέες θέσεις εργασίας), στα πλαίσια του
καθεστώτος ενίσχυσης και θα αποστέλλεται με e-mail στην δικαιούχο επιχείρηση.
-Οι επιχειρήσεις - εργοδότες έχουν τη δυνατότητα αναζήτησης μακροχρόνια ανέργων της ομάδας στόχου και σύμφωνα με την υποβληθείσα αίτηση χρηματοδότησης -εντολή κενής θέσης - Υπεύθυνη Δήλωση μέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ με κωδικούς πρόσβασης (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό). Συγκεκριμένα, παρέχεται η δυνατότητα στις ενταγμένες επιχειρήσεις - εργοδότες μιας νέας διαδικασίας αναζήτησης μακροχρόνια ανέργων, μέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ με στόχο την άμεση και καλύτερη σύζευξη της προσφοράς και ζήτησης εργασίας.
-Οι επιχειρήσεις - εργοδότες έχουν τη δυνατότητα αναζήτησης μακροχρόνια ανέργων της ομάδας στόχου και σύμφωνα με την υποβληθείσα αίτηση χρηματοδότησης -εντολή κενής θέσης - Υπεύθυνη Δήλωση μέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ με κωδικούς πρόσβασης (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό). Συγκεκριμένα, παρέχεται η δυνατότητα στις ενταγμένες επιχειρήσεις - εργοδότες μιας νέας διαδικασίας αναζήτησης μακροχρόνια ανέργων, μέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ με στόχο την άμεση και καλύτερη σύζευξη της προσφοράς και ζήτησης εργασίας.
-Κατά
τη διαδικασία αναζήτησης μακροχρόνια ανέργων, εφόσον ο άνεργος προσληφθεί σε
υποκατάστημα της επιχείρησης, η δυνατότητα αναζήτησης μακροχρόνια ανέργου
παρέχεται μόνο στο υποκατάστημα και πραγματοποιείται με κωδικούς πρόσβασης του
υπο-καταστήματος (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό).
-Στην
περίπτωση που οι επιχειρήσεις - εργοδότες δεν προβούν στην ανωτέρω διαδικασία ο
αρμόδιος «διαχειριστής» (εργασιακός σύμβουλος), αφού ελέγχει την διαθεσιμότητα
του εργατικού δυναμικού, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που έχουν καθορισθεί για
τις θέσεις απασχόλησης που ζητά η επιχείρηση, ενημερώνοντας σχετικά τον
Προϊστάμενο και δυνητικά όλους τους υπόλοιπους εργασιακούς συμβούλους της
Υπηρεσίας, δύναται να υποδείξει ανέργους σύμφωνα με την παρακάτω διαδικασία.
-Με
στόχο τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας, η υπόδειξη των μακροχρόνια
ανέργων στις δικαιούχους επιχειρήσεις διενεργείται από τους εργασιακούς
συμβούλους των Υπηρεσιών (Κ.Π.Α.2) μέσω συστατικού σημειώματος και σύμφωνα με:
α)
τη διαδικασία εγγραφής των δικαιούχων στο σύστημα προσφοράς - ζήτησης εργασίας,
β) την αίτηση - υπεύθυνη δήλωση - εντολή κενής θέσης εργασίας από τη δικαιούχο επιχείρηση και
β) την αίτηση - υπεύθυνη δήλωση - εντολή κενής θέσης εργασίας από τη δικαιούχο επιχείρηση και
γ)
τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης βάσει των προτάσεων που
εμπεριέχονται στα ατομικά σχέδια δράσης των προς υπόδειξη μακροχρόνια ανέργων.
Εντός τριάντα (30) ημερών από την έκδοση της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής στο
πρόγραμμα, η επιχείρηση προβαίνει σε πρόσληψη του ατόμου. Η επιχείρηση
προβαίνει στην ηλεκτρονική αναγγελία πρόσληψης των υπο-δειχθέντων μέσω του
συστήματος ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΕΦΚΑ.
-Είναι
δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας για την αναγγελία πρόσληψης κατά
τριάντα (30) ημέρες μετά από αίτηση του εργοδότη και ύστερα από απόφαση του
Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.
-Η
ίδια διαδικασία θα πρέπει να ακολουθηθεί και σε περίπτωση τυχόν αντικατάστασης.
-Σε
περίπτωση αποχώρησης του επιχορηγούμενου κατά τη διάρκεια του προγράμματος, η
επιχείρηση δύναται να τον αντικαταστήσει κατόπιν υπόδειξης μακροχρόνια ανέργου
από την αρμόδια Υπηρεσία. Η επιχείρηση προβαίνει σε νέα ηλεκτρονική αναγγελία
πρόσληψης μέσω του συστήματος ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΕΦΚΑ).
-Για
την αποτελεσματικότερη εφαρμογή, υλοποίηση και παρακολούθηση του προγράμματος,
θα γίνεται από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΚΠΑ2 ταυτοποίηση των αναγγελιών
πρόσληψης της επιχείρησης στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ και των συστατικών
σημειωμάτων με τις εγκριθείσες θέσεις.
Ύστερα
από τη λήξη της προθεσμίας για την πρόσληψη, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας
Υπηρεσίας Απασχόλησης προβαίνει στην έκδοση απόφασης i) ολικής ανάκλησης της
εγκριτικής απόφασης, στην περίπτωση που η επιχείρηση δεν κάλυψε το σύνολο των
αιτηθεισών θέσεων ή ii) τροποποίησης προϋπολογισμού λόγω μερικής ανάκλησης
θέσεων στην περίπτωση που η επιχείρηση κάλυψε μέρος των αιτηθεισών θέσεων.
-Σε
περίπτωση που οι θέσεις, που έχει αιτηθεί η επιχείρηση, δεν καλυφθούν εντός της
ανωτέρω προθεσμίας θεωρούνται άκυρες και ο Προϊστάμενος προβαίνει σε ανάκληση
της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής.
-Επίσης
στην περίπτωση που η επιχείρηση προβεί στην πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων, οι
οποίοι δεν έχουν υποδειχθεί με συστατικό σημείωμα από την Υπηρεσία (Κ.Π.Α.2)
τότε οι προσλήψεις θεωρούνται άκυρες και ο Προϊστάμενος προβαίνει σε ανάκληση
της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής. Ο υπεύθυνος διαχειριστής του συστήματος
ενημερώνει υποχρεωτικά το ηλεκτρονικό σύστημα των αιτήσεων και για τις
περιπτώσεις της απόρ-ριψης μιας αίτησης, της απενεργοποίησης της και της
μερικής ή ολικής ανάκλησης αντίστοιχα.
-δείτε
όλη την απόφαση εδώ
Αντωνόπουλος Γιώργος10/07/2017 -
16:12
Πηγή:http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/theseis-ergasias/165028/oaed-oli-i-apofasi-gia-10-000-proslipseis-anergon-se-dimous-kai-dimosio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου