-Τα τέλη κυκλοφορίας του 2013
αλλάζουν τρόπο διάθεσης, αφού πλέον δεν θα συνοδεύονται με το αυτοκόλλητο
σήμα. -Οι τιμές διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με τα περσινά και ισχύουν οι ίδιες νόρμες.
-Για όσα ΙΧ έχουνε ταξινομηθεί για πρώτη φορά μετά την
1 Νοεμβρίου του 2010 τότε τα τέλη κυκλοφορίας βγαίνουν ανάλογα με τις εκπομπές
CO2 (γρ/χλμ) πολλαπλασιάζοντας τα γραμμάρια/χλμ CO2 που εκπέμπει το αυτοκίνητο
μας με το ποσοστό σε ευρώ που αντιστοιχεί.
-Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών. Τα υβριδικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες έως 1.929 κ.εκ. απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
-Για τα υβριδικά οχήματα άνω των 1.929 κ.εκ, τα τέλη
κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο ήμισυ των τελών των αντίστοιχων
συμβατικών οχημάτων. Τα ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες
απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
-Ο λόγος που προχώρησε το υπουργείο Οικονομικών στη
κίνηση αυτή είναι αρχικά το μεγάλο κόστος τους, αφού αυτό αγγίζει τα 80 εκατ. ευρώ μαζί με
την αποστολή των σχετικών ειδοποιητηρίων, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξαν
και τα περιστατικά όπου ιδιοκτήτες ΙΧ κολλούσαν στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου
τους το σήμα από άλλο όχημα με μικρότερο κινητήρα ή χαμηλότερων εκπομπές CO2,
αφού μερικοί είχανε ανακαλύψει έναν τρόπο να κλέψουν το κράτος.
-Οι φορολογούμενοι πλέον θα μπαίνουν στο taxisnet και
πληκτρολογώντας τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός τους θα εκδίδουν έναν
κωδικό. Με τον κωδικό αυτό, στη συνέχεια θα μπορούν να πληρώσουν τα τέλη τους
είτε στην τράπεζα είτε ηλεκτρονικά, με την απόδειξη που θα παίρνουν να
αντικαθιστά το αυτοκόλλητο σήμα.
-Σε περίπτωση που τα τέλη δεν πληρωθούν εμπρόθεσμα, το
ποσό διπλασιάζεται, ενώ αν δεν καταβληθούν καθόλου, ο κάτοχος του IX δεν θα
μπορεί να υποβάλει φορολογική δήλωση, αφού όταν ο φορολογούμενος θα συμπληρώνει
στο E1 τον αριθμό κυκλοφορίας του IX του, το σύστημα θα εμφανίζει την οφειλή
που εκκρεμεί και θα απαιτείται η εξόφληση για να ολοκληρωθεί η υποβολή της
δήλωσης.
-Η βάση στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων
θα τεθεί σε ισχύ ις τελευταίες ημέρες του Οκτωβρίου και η διαδικασία που θα
πρέπει να ακολουθήσει κάποιος είναι η εξής:
- Τα ειδοποιητήρια για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας θα «φορτωθούν» στο taxisnet και συγκεκριμένα στην ηλεκτρονική υπηρεσία ειδοποίησης πληρωμών. Για όσους είναι πιστοποιημένοι στο taxisnet το ηλεκτρονικό ειδοποιητήριο είναι και ο μοναδικός τρόπος ενημέρωσής τους για το τέλος κυκλοφορίας που αντιστοιχεί στο όχημά τους.Για όσους δεν έχουν πιστοποιηθεί στο taxisnet το ειδοποιητήριο θα εκτυπωθεί από τη ΓΓΠΣ και θα τους αποσταλεί ταχυδρομικά.
- Και οι δυο παραπάνω κατηγορίες ιδιοκτητών ΙΧ θα πρέπει να προσέλθουν σε κάποιο τραπεζικό κατάστημα για την εξόφληση του τέλους, ενώ η εξόφληση θα είναι εφικτή και μέσω ίντερνετ για όσους έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες ιντερνετικής τραπεζικής εξυπηρέτησης (web banking).
- Το τέλος θα βεβαιωθεί στο όνομα κάθε ιδιοκτήτη ΙΧ, όπως αυτό εμφανίζεται στο αρχείο οχημάτων του taxisnet και εφόσον δεν εξοφληθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου θα βεβαιωθεί στο διπλάσιο.
- Σε δεύτερη φάση θα υπάρξει ηλεκτρονική διασύνδεση των περιπολικών της αστυνομίας με το taxisnet προκειμένου να είναι εφικτός ο έλεγχος στο δρόμο για το αν έχει καταβληθεί ή όχι το τέλος. Στην περίπτωση που από έλεγχο στο δρόμο διαπιστώνεται ότι δεν έχει καταβληθεί το τέλος τότε θα αφαιρούνται επί τόπου οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
Τα τέλη κυκλοφορίας 2013 έχουν ως εξής:
Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας έως
31/10/2010
|
|
Κυβικά κ.εκ
|
Ποσό 2013 (€)
|
Έως 300
|
22
|
301 – 785
|
55
|
786 – 1.071
|
120
|
1.072 – 1.357
|
135
|
1.358 – 1.548
|
240
|
1.549 – 1.738
|
265
|
1.739 – 1.928
|
300
|
1.929 – 2.357
|
660
|
2.358 – 3.000
|
880
|
3.001 – 4.000
|
1.100
|
4.001 – και άνω
|
1.320
|
Τέλη Κυκλοφορίας για ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας από
1/11/2010
|
|
Εκπομπές CO2
|
Ποσό 2012 (€)
|
0 – 100 γρ/χλμ
|
0
|
101 – 120 γρ/χλμ
|
0.9
|
121 – 140 γρ/χλμ
|
1.1
|
141 – 160 γρ/χλμ
|
1.7
|
161 – 180 γρ/χλμ
|
2.25
|
181 – 200 γρ/χλμ
|
2.55
|
201 – 250 γρ/χλμ
|
2.8
|
Άνω των 250 γρ/χλμ
|
3.4
|
Πηγή: http://www.autoblog.gr/2012/10/04/teli-kikloforias-2013/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου