-Η
αναλυτική έρευνα των Αστυνομικών του Γραφείου Δημόσιας Ασφάλειας της
Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Σερρών είχε αποτέλεσμα την εξιχνίαση περίπτωσης
τηλεφωνικής απάτης σε βάρος ηλικιωμένης ημεδαπής.
-Για
την υπόθεση σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος αλλοδαπού άνδρα, για το αδίκημα
της απάτης.
-Ειδικότερα,
όπως προέκυψε από την έρευνα, το απόγευμα της 29ης Σεπτεμβρίου 2023,
συνεργός του προαναφερόμενου άνδρα τηλεφώνησε στην ηλικιωμένη προσποιούμενος
τον γιατρό και ισχυρίστηκε ότι η κόρη της δήθεν έχει τραυματιστεί σε τροχαίο
ατύχημα και χρειάζεται άμεσα να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.
-Μάλιστα
για να πείσουν την ηλικιωμένη, γυναικά συνεργός τους προσποιούνταν στο τηλέφωνο
ότι είναι η κόρη της, που δήθεν είχε τραυματιστεί.
-Με
αυτόν τον τρόπο, κατάφεραν να της αποσπάσουν 78 χρυσές λίρες αξίας περίπου
31.000 ευρώ, που η ηλικιωμένη απέρριψε από το μπαλκόνι της οικίας της και
παρέλαβε ο προαναφερόμενος άνδρας.
-Η
έρευνα των Αστυνομικών συνεχίζεται για να εξακριβωθεί η τυχόν συμμετοχή του και
σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.
-Η
δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών.
-Η
Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας με σκοπό την
αποφυγή εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, συνιστά:
-Να
είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για
την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης
συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο
μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε
σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
-Σε
περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας
προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το
γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η
επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας
και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
-Σε
κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν
δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς σας.
-Να
μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό
Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
-Να
μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί
συγγενικών – φιλικών προσώπων.
-Να
είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα
προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
-Να
μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας
Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν
δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
-Να
μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές
γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα –
εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.
-Επισημαίνεται
ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί
τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες
την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
-Να
έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να
επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία,
στενοί συγγενείς κ.α.).
-Να
ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας
απάτης σε βάρος σας.
-Περισσότερες
συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην
ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του
πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου