Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023

Από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Σερρών εξιχνιάστηκε τηλεφωνική απάτη σε βάρος ηλικιωμένης- την εξαπάτησαν με το πρόσχημα τραυματισμού της κόρης της σε τροχαίο ατύχημα.

 

-Η αναλυτική έρευνα των Αστυνομικών του Γραφείου Δημόσιας Ασφάλειας της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Σερρών είχε αποτέλεσμα την εξιχνίαση περίπτωσης τηλεφωνικής απάτης σε βάρος ηλικιωμένης ημεδαπής.

-Για την υπόθεση σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος αλλοδαπού άνδρα, για το αδίκημα της απάτης.

-Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα, το απόγευμα της 29ης Σεπτεμβρίου 2023, συνεργός του προαναφερόμενου άνδρα τηλεφώνησε στην ηλικιωμένη προσποιούμενος τον γιατρό και ισχυρίστηκε ότι η κόρη της δήθεν έχει τραυματιστεί σε τροχαίο ατύχημα και χρειάζεται άμεσα να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.

-Μάλιστα για να πείσουν την ηλικιωμένη, γυναικά συνεργός τους προσποιούνταν στο τηλέφωνο ότι είναι η κόρη της, που δήθεν είχε τραυματιστεί.

-Με αυτόν τον τρόπο, κατάφεραν να της αποσπάσουν 78 χρυσές λίρες αξίας περίπου 31.000 ευρώ, που η ηλικιωμένη απέρριψε από το μπαλκόνι της οικίας της και παρέλαβε ο προαναφερόμενος άνδρας.

-Η έρευνα των Αστυνομικών συνεχίζεται για να εξακριβωθεί η τυχόν συμμετοχή του και σε άλλες παρόμοιες αξιόποινες πράξεις.

-Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών.

-Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας με σκοπό την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, συνιστά:

-Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

-Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό – συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

-Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί – συγγενείς σας.

-Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

-Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.

-Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.

-Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.

-Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα – εταιρείες για αγορά αγαθών – προσφορά υπηρεσιών.

-Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

-Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

-Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

-Περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές».

 


Δεν υπάρχουν σχόλια: