Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου 2016

Διακριβώθηκαν τα στοιχεία 36-χρονου που σε διάστημα 2 ημερών απέσπασε με απάτη από 2 ηλικιωμένους χρηματικά ποσά στις Σέρρες.


-Η μεθοδική έρευνα των αστυνομικών του Αστυνομικού Τμήματος Νέας Ζίχνης σε συνεργασία με αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Ροδολίβους , είχε ως αποτέλεσμα την εξιχνίαση δύο περιπτώσεων απάτης και κλοπής σε βάρος ηλικιωμένων στις Σέρρες.

-Σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος 36χρονου ημεδαπού και δύο συνεργών του, για τα αδικήματα της απάτης και της κλοπής.

-Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα ο προαναφερόμενος ενεργώντας μαζί με άλλο άτομο, προσέγγιζε ηλικιωμένους και εξαπατώντας τους ή απασχολώντας τους, αφαιρούσε χρηματικά ποσά.

-Συγκεκριμένα o 36χρονος:

την 20-09-2016 σε περιοχή των Σερρών μαζί με γυναίκα συνεργό του, προσποιούμενος το λογιστή, έπεισε 82χρονο να του παραδώσει το χρηματικό ποσό των 250 Ευρώ, με το πρόσχημα των οικονομικών διαφορών με τον γιο του και

την 21-09-2016 σε περιοχή των Σερρών μαζί με άνδρα συνεργό του, προσποιούμενοι τους αστυνομικούς, προσέγγισαν 74χρονη και απασχολώντας την, αφαίρεσαν από το σπίτι της μία τσάντα με 1.500 Ευρώ.

-Η σχηματισθείσα δικογραφία θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Σερρών.

-Στοχεύοντας στην πρόληψη και αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας προτρέπει τους πολίτες:

να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο). Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.)

-σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού τους προσώπου, να επιδιώκουν πάντα να επικοινωνούν οι ίδιοι τηλεφωνικά με το γνωστό - συγγενικό τους πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό τους τηλέφωνο και κατόπιν δικής τους πρωτοβουλίας και να μην δέχονται να μιλάνε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι

-σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να παραδώσουν χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς τους

-να μην πείθονται όταν άγνωστοι τους ζητούν να καταβάλλουν χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα - εταιρείες για αγορά αγαθών - προσφορά υπηρεσιών

-να μην δέχονται σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να τους οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού

να μην πείθονται από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχουν προηγουμένως καλέσει

-επισημαίνεται ότι από τα νοσοκομεία ή τις δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η τακτική υπάλληλοί τους να πηγαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν

-να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.)

-να συγκρατούν τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών αρχών.

-Να ενημερώνουν πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος τους.

-(Αναλυτικά χρήσιμες συμβουλές προς τους πολίτες στον ακόλουθο σύνδεσμο της ιστοσελίδας της Ελληνικής Αστυνομίας).


Δεν υπάρχουν σχόλια: